Общо показвания

четвъртък, 30 юни 2016 г.

10 съвета за бягане през лятото

 

Летния сезон е в разгара си и температурите се покачват. Трябва ли това обаче да ни спира или ограничава от бягането? Не, разбира се! За да поддържате добра форма и тонус е важно да тренирате регулярно. 

Следващите няколко съвета ще ви помогнат да се чувствате по-добре и да сте по-ефективни в бягането. 


1. Аклиматизирайте се

Тялото има нужда от известно време, за да се адаптира към по-високата температура и влажност на въздуха. Като начало можете да стартирате с лека интензивност, като с продължение на времето натоварването се увеличава. 


2. Проверете влажността на въздуха

Една мярка, която е от голямо значение, особено когато бягате в ново и непознато място, чужда държава и т.н. Влажността на въздуха определя до голяма степен как ще се чувствате по време на бягането, защото така жегата се усеща много повече. 

Ако има повишени нива на замърсяване във въздуха е добре да отложите бягането или тренировката.



3. Хидратирайте се!

В никакъв случай не подценявайте добрата хидратация през лятото. Не чакайте „да ожаднеете“, за да си набавите течности. По време на бягането ритъмът на хидратацията зависи от самия бегач, но при по-дълги бягания бутилката с вода е задължителна. При по-продължителни маршрути и ултрамаратон бегачите използват различни начини за възстановяване на баланса в организма с енергийни гелове.


4. Какви са симптомите на дехидратация

Някои от първоначалните знаци на дехидратацията могат да ви помогнат да я разпознаете в по-ранен стадий и да помогнете на себе си или на друг бегач. Чувството за отпадналост, гаденето и виенето на свят са ясен знак, че организмът е дехидратиран. Следете и за главоболие, особено при проблеми с кръвното налягане. 



5. Бягайте заедно 

Бягането в компания често може да е страхотно преживяване, а в жегите е и препоръчително. При високи температури по време на състезание или тренировка вие може да не усетите навреме първите рискови знаци на дехидратацията или топлинния удар. Вашият партньор може да усети промяната в ритъма и да различи видими знаци дори преди самите вас.  

6. Бягайте рано

Ранното ставане не е по вкуса на всеки, но бягането рано сутрин е един от най-сигурните начини да се избавите от жегите през лятото. 

7. Използвайте добра екипировка

Техничната екипировка спомага за доброто представяне. През лятото е препоръчително да бягате с леки и незадържащи влага материи. Бягайте с удобни и специализирани за терена обувки за бягане.



8. Променете маршрута

Ако по обичайният ви маршрут няма дървета, които да осигуряват сянка, може да изберете друго място, или дори да пренесете тренировките си на закрито в зала в много топлите дни. Промяната в рутината понякога дава отлични резултати. 


9. Използвайте слънцезащита

Кожата ви е изложена на риск ако бягате твърде продължително под лъчите на слънцето, но добрата новина е, че вредите не са повече от тези, които получавате докато си лежите на плажа. Осигурете си адекватната слънцезащита с нужния фактор за вашата кожа и използвайте шапка, козирка или кърпа за глава при бягане през лятото. Слънчевите очила са незаменими на открито – изберете такива, които са ви удобни и са с добра UV защита. 

10. Планирайте


Планирайте маршрута предварително и го кажете на някой от близките си хора, особено ако бягате в планински район или на места без покритие на мобилните телефони. 

Няма коментари: